Test af træningseffekten

APRIL 26, 2016 12:04 AM

FysioDanmark er har lagt sig helt i spidsen i forhold til testning og dokumentation af træningseffekt hos personer der træner med en vederlagsfri ordning..

Er man tilknyttet en FysioDanmark klinik vil man 3 gange om året blive testet med en lang række forskellige objektive test. Kun med et test resultat har fysioterapeuten mulighed for at justere og optimere træningen og sikre at rigtige niveau rammes.

Test resultaterne bearbejdes anonymiseret imellem de 60 FysioDanmark klinikker så kvaliteten dokumenter og sikres landsdækkende.

Vederlagsfri fysioterapi betyder at personer med bestemte lidelser har mulighed for at få hele vederlaget dækket fra det offentlige.

Ordningen om vederlagsfri fysioterapi er i udgangspunktet målrettet personer med svært fysisk handicap.
Vederlagsfri fysioterapi kan efter lægehenvisning gives til børn og voksne.

Formålet med den vederlagsfrie fysioterapeutiske indsats er at forbedre funktioner, vedligeholde funktioner eller forhale forringelse af funktioner.

For at blive henvist til vederlagsfri fysioterapi skal man opfylde følgende henvisningskriterier:

• Man har et svært fysisk handicap
  • Tilstanden er varig
  • Man har en diagnose, som er opfattet af diagnoselisten
  • For at blive henvist til vederlagsfri fysioterapi til personer med funktionsnedsættelse som følge af progressiv sygdom skal man opfylde følgende henvisningskriterier:
  • Man har en funktionsnedsættelse som følge af en progressiv sygdom
  • Tilstanden er varig
  • Man har en diagnose, som på diagnoselisten er klassificeret som en progressiv sygdom